Není jak kočkám a poslancům...

21.10.2009 09:35

    Je 8:35. Na křesle leží náš mourovaný kocour. Přišel před chvílí, nažral se z misky svého milovaného teplého mléka, jako zákusek si dal pár granulí a odebral se na své místečko u ústředního topení. Když jsem k němu přišel a zavolal na něj, tak ani nehnul brvou. Proč taky. Bylo mu příjemně. Zareagoval, až když jsem jej pohladil po hlavě a podrbal za uchem. Ozvalo se vrnění. Nechal se přikrýt dečkou, kterou má správně mít pod sebou (hodně se pohybuje venku, tak ať nešpiní potahy), a už byl zase v limbu. Před obědem, ale až vyleze sluníčko, se půjde projít ven a podívá se, jestli před prahem neleží nějaká myš. Odpoledne si zdřímne na seně, pohraje si s provázkem, a když opět nenarazí na žádnou myšku, vrátí se k misce, kde na něj opět bude čekat teplé mléko a u hřejivého ústředního topení jeho oblíbené křeslo...

    Je 9.35. V přímém přenosu zpravodajské televizní stanice ČT24 hovoří premiér Jan Fischer o prioritách vlády. Poslanecká sněmovna má jednat o rozpočtu. I já laik vím, že je to jednání poměrně důležité. V záběru na hovořícího šéfa vlády vidím já i tisíce dalších diváků, jak hned za řečnickým pultíkem pročítá jeden z ministrů bulvární deník (nebudu jmenovat, protože Blesk mi za to nestojí :-) ). Jeho soused vedle jej neustále při čtení vyrušuje a diskutuje o nějakém tématu. Další ministr píše soustředěně nějakou smsku, při prostřihu do sálu vidím, že soustředěně poslouchá tak pětina přítomných (počítejme, že přítomných není zdaleka 100%). Mzda je jistá. Pokud je někdo požádá, aby se podíleli osobně na snížení schodku státního rozpočtu např. odmítnutím svých výhod, nehnou ani brvou. Když je však někdo "podrbe za uchem" novým služebním notebookem, nebo "pohladí po hlavě" zprávou o zvýšení platu, ozve se vrnění... Kolem poledne se "zvednou z křesla" a jdou přemýšlet do kuloáru nad nějakým zákonem. A když je ani kvečeru nic nenapadne, nic se neděje. Ví, že jej každý měsíc čeká jistota, jeho "miska teplého mléka" na výplatní pásce a "hřejivé" křeslo parlamentu...

    Ne, nezávidím. Jen by mě zajímalo, jak dlouho by mě zaměstnávala škola, když bych si uprostřed výuky psal smsky, bavil se s kolegy anebo četl noviny. Taky je mi líto lidí, kteří na svůj plat 12 tisíc hrubého musí pracovat a daně odevzdat, aby naplnili misky líných a arogantních kocourů...

Diskusní téma: Není jak kočkám a poslancům...

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

Kontakt

Mgr. Petr Václav Michna